Gode oplevelser ved Pokalfinalen

(20-05-2024)

Vi tilmeldte et juniorhold til Juniorrækken ved det landsdækkende Pokalstævne, som denne gang foregik i Middelfart. Holdet bestod af fire spillere, nemlig Amirpooya, Stefan, Jens og Salik, og seks holdkampe skulle afvikles. Hurtigskakpartier, forstås.

Første runde mod Allerød, og kun Salik kom skidt ud af åbningen. Derfor lidt underligt med nederlaget på 1-3, og kun Salik fik point. Anden runde mod et hold fra SK 68, hvor der blot var tre spillere, og vi vandt til sidst 3-1. Tolv juniorhold var med i gruppen, og her til middagspausen lå vi altså fint i midten af rækken.

Ålborg meldte sig i 3. runde, og vi måtte notere et nederlag på 1½-2½, men siden vandt vi 4. runde med 2½-1½ over et hold fra Læseforeningen, Odense. 5. runde mod Kalundborg 2½-1½. Bekymringen var, at vi så skulle op mod et af de stærkeste hold, et fra Læseforeningen eller et fra Frem, men Næstved sad klar i sidste runde. Tre små piger samt en stor dreng, der straks satte damen i slag mod Stefan. Vi kom foran 3-0, da også Jens og Salik vandt, Salik over en pige på seks år. På toppen faldt Amirpooya i en skrækkelig springergaffel, og dermed havde vi vundet 3-1. Det rakte til en fjerdeplads med samme antal brætpoint som Ålborg, men disse havde altså et matchpoint mere. Salik scorede 5½ i de seks runder, Jens 5, mens der blot kom 2 til Stefan og 1 til Amirpooya.

Måske ses vi igen næste år til Pokalfinalen i Middelfart. Denne gang var i hvert fald en god oplevelse.