Gode oplevelser ved skoleskakstævnet i Holstebro

Claus Rossen

(31-10-2023)

I lørdags blev amtsmesterskabet i skoleskak afviklet i Holstebro, og vi deltog med 11 glade spillere. Ved hele stævnet deltog 41 spillere, så vi var foreningen med flest deltagere. Seks eller syv runder skulle spilles, og i gruppe D (5. - 6. klasse) havde vi Matti og Philip. Sandelig om ikke Philip tog andenpræmien i gruppen med 4½ af 6. Matti nøjedes med 2½.

Gruppe C (7. - 8. klasse) bar præg af mange deltagere herfra. Malthe landede på 4½, Salik på 4, Noah, Bastian og Theo på 3. Malthe og Salik har dermed kvalificeret sig til DM-stævnet sidst i november.

Grupperne A og B blev slået sammen, og vi havde også her et par debutanter med: Kalle landede på 5, mens Stefan og Oscar kom på 4. Jens fik dog skrabet 1½ p hjem. Hurtigskakken passer ikke alle!

Ganske hyggelige oplevelser fik vi, så vi ser frem til de næste udfordringer!

Herunder et billede de glade vindere og lidt stemningsbilleder

Stemningsbillede

Indgang til Holstebro Skakklub

Gruppebillede